czwartek, 14 listopada 2013

Poród: torba do szpitala - co spakować?

Mam zamiar do końca miesiąca spakować torbę do szpitala. Planuję rodzić w szpitalu, w którym nic nie ma.
Wszystko trzeba mieć swoje.
Wiem, że są szpitale, w których jest wszystko, ale w naszym nie ma nic. Kupiłam więc masę rzeczy. Jeśli nie przyjmą mnie do wybranego szpitala, to z nimi zostanę:)
Robiąc listę rzeczy do szpitala, starałam się przygotować na prawie każdą ewentualność. Kajko przyjdzie na świat prawdopodobnie poprzez cesarskie cięcie. Mam takie wskazania.
Nie wiem, jak to wpłynie na laktację. Nie wiem, czy będę miała, czym go karmić. Moją listę rozszerzyłam więc o sprzęt niezbędny tylko wtedy, gdyby był problem z laktacją.
Staram się wszystko kupić wcześniej. Chcę spakować Piotrowi torbę na każdy dzień, aby miał naszykowane to, co ma nam przynieść każdego dnia pobytu w szpitalu. W ten sposób chcę uniknąć brania olbrzymiego bagażu na samym początku. Chcę też zabezpieczyć nas na wypadek, gdyby w okresie porodu Piotr miał bardzo dużo obowiązków zawodowych i po prostu nie miałby możliwości biegania po sklepach, w poszukiwaniu określonego towaru.
Jesteśmy w Trójmieście sami, więc na nikogo, poza Piotrem, nie mogę w tym czasie liczyć.

Lista na poród do szpitala (Kliniczna, Gdańsk) przedstawia się tak:

Dla mnie
Artykuły higieniczne i kosmetyki:
- wkładki poporodowe 4 opakowania (2 mam Canpol babies, 2 Seni lady),
- podkłady poporodowe 2 opakowania po 5 sztuk (mam Seni 1 op. rozm. 60x60, 1 op. rozm. 90x60),
- wkładki laktacyjne 1 opakowanie (mam Canpol babies Easystart),
- majtki z siatki 2 opakowania po 2 sztuki (mam Canpol babies),
- ręcznik,
- mini szampon,
- mini żel pod prysznic,
- mini kremy (do twarzy, rąk),
- krem do brodawek (mam próbkę Medeli i opakowanie dr Brown's)
- grzebień,
- gumka do włosów, opaska do włosów,
- maszynka do golenia,
- chusteczki do okularów,
- czopki glicerynowe,
- szczoteczka do zębów,
- pasta do zębów,
- antyperspirant,
- patyczki do uszu,
- worki / reklamówki 3 sztuki (na brudne rzeczy, śmieci itp.),
- ręcznik papierowy,
- papier toaletowy.

Ubrania:
- koszule do porodu/karmienia 3 sztuki,
- piżama,
- klapki,
- klapki pod prysznic,
- stanik do karmienia 2 sztuki,
- majtki bawełniane 2 sztuki,
- skarpety 3 pary.

Sprzęt:
- telefon,
- ładowarka,
- aparat z ładowarką,
- długopis i kartki.

Artykuły spożywcze:
- woda z dziubkiem 3 butelki 0,7l,
- kubek,
- sztućce,
- biszkopty lub sucharki.

Dokumenty:
- dowód osobisty,
- wyniki badań,
- oznaczenie grupy krwi.

Inne (ja nie biorę, ale wiem, że niektórzy potrzebują):
- leki, jeśli ktoś potrzebuje,
- szlafrok, jeśli ktoś lubi.

Dla Maleństwa
Artykuły higieniczne i kosmetyki:
- pampersy,
- chusteczki nawilżane,
- mini płyn do kąpieli (wiem, że w większości szpitali nie jest to w ogóle potrzebne, ale na Klinicznej ponoć się przydaje),
- mini oliwka,
- mini krem,
- szczotka do włosów,
- ręcznik czerwony,
- pieluchy bawełniane 5 sztuk (wezmę 3 tetrowe, 2 flanelowe).

Ubrania:
- pajac 3 sztuki,
- bluzki/kaftaniki 3 sztuki,
- body 3 sztuki,
- spodnie 3 sztuki,
- skarpetki 3 pary,
- czapeczka bawełniana 2/3 sztuki,
- niedrapki,
- otulacz.

Inne:
- rożek,
- butelka, kubeczek do karmienia (mam kubeczek Medela),
- smoczki 2 sztuki,
- laktator.

Na wyjście:
- ubranie dla mnie,
- ubranie dla Maleństwa,
- ciepła czapka,
- kombinezon,
- fotelik ze śpiworkiem.

W przyszłym tygodniu wybieramy się do szkoły rodzenia na Kliniczną. Być może wtedy uzupełnię powyższą listę lub wykreślę z niej niepotrzebne rzeczy.
Być może ktoś mi jeszcze podpowie, co warto wziąć, a czego nie warto brać? Zwłaszcza, jeśli chodzi o CC.

1 komentarze:

avatar

jeśli trafisz na kiepskie położne, to walcz z calej siły o to,żeby karmić piersią, dopominaj się i proś o pomoc:) Ja urodziłam w 36 tyg przez cc, przez pierwsze dwie doby nie miałam w ogóle pokarmu, bałam się,że nie będę mogła karmić, ale dzięki wspaniałym położnym karmię już prawie 8 miesięcy, a moje dziecko nie wie co to mleko modyfikowane;) ważne, aby się nie poddawać i przystawiać dziecko do skutku, nawet jeśli na początku mleka mamy kilka kropel. www.mama-filipka.blogspot.com

Obsługiwane przez usługę Blogger.