niedziela, 2 lutego 2014

Szybki i prosty sposób na pępek

Pępek odpadł Kajtkowi, gdy miał 11 dni. Wszystko ładnie się zagoiło. Bardzo mnie to ucieszyło, bo bałam się pielęgnacji kikuta, zwłaszcza że nie posłuchałam w tej kwestii żadnego z lekarzy, pielęgniarek, położnych - wszyscy polecali Octenisept. Ja jednak zrezygnowałam z niego, bo nie wysusza, a jedynie odkaża. Jeden z pediatrów polecał spirytus - kupiłam, ale nie użyłam ani razu, bo bałam się, że będzie szczypał Kajko.



Zaufałam sobie i kupiłam patyczki Osmoza Care z eozyną. Patyczki są bardzo proste w użyciu - wystarczy złamać końcówkę patyczka, aby płyn z eozyną spłynął na drugi koniec. Następnie smarujemy patyczkiem wybrane miejsce. Jedyny minus to kolor, który zostaje po posmarowaniu - intensywna czerwień nie wygląda zbyt dobrze ani na skórze, ani na ubrankach, a plam nie udało nam się uniknąć. Na szczęście wszystko zeszło w praniu.

Ile razy była u nas położna lub lekarz, musieliśmy tłumaczyć się, dlaczego używamy patyczków, przynosić im opakowania do pokazania itp. Czuliśmy się, jakby otoczyła nas octeniseptowa sekta...

Naszego wyboru nie żałujemy. Możemy polecić patyczki wszystkim, którzy cenią pewność i wygodę. Patyczki szybko zasuszają, bo eozyna ma działanie zasuszające. Teraz mamy zamiar kupić drugie opakowanie, gdyż patyczki można używać także na rany i otarcia - warto mieć je więc w domu.


5 komentarze

avatar

mam pytanie-co to za klips?
U nas kikut odpadł jakoś w drugim tygodniu, nie używaliśmy żadnych preparatów, tylko przemywaliśmy wodą i osuszaliśmy wacikiem kosmetycznym. Zagoiło się szybko i bez problemu.

avatar
Anonimowy DeleteReply

Hmm.. a nie lepsza byla po prostu woda? :) Przegotowana, tania, zero problemow, zero plam, pepek ladnie odpadl :)

avatar

Nie wiem co to za klips... po prostu mały miał nim "zawiązany" pępek. Woda pewnie też dobra...

avatar

Może i lepsza, ale gdy wszyscy lekarze mówią nam, że trzeba odkażać, to niedoświadczony rodzic szuka czegoś, co odkaża:)

avatar
Anonimowy DeleteReply

Ignas tez mial taki klips ;) A od tego co mowia lekrza, polozne, mozna zwariowac ;) Trzeba posluchac tez zdrowego rozsadku ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.